Vanaf 3 november starten de voorbereidende werken voor de diepwanden onder de Evergemsesteenweg. Die nemen enkele maanden in beslag, tot maart 2026.
Wat verandert er voor gemotoriseerd verkeer?
• Je kan de Evergemsesteenweg niet meer inrijden vanaf de R4, op het kruispunt R4 – Schouwingsstraat - Industrieweg
• Uitrijden via de Evergemsesteenweg blijft mogelijk
• Er is een omleiding via de Brugsevaart – Groenestaakstraat - Botestraat én via Zeeschipstraat – Wiedauwkaai – Kapiteinstraat
Werken in twee fases
• Fase 1 (nov–dec 2025): westzijde Evergemsesteenweg
• Fase 2 (jan–feb 2026): oostzijde Evergemsesteenweg
De rijrichting blijft tijdens beide fases hetzelfde
Wat met fietsverkeer?
• Fietsers kunnen steeds passeren
• Kom je van de Schouwingstraat, dan volg je een lokale omleiding rond de werfzone
Opgelet: de Spesbroekstraat wordt geknipt voor autoverkeer! Om sluipverkeer te vermijden, plaatsen we een verkeersfilter onder de spoorbrug. Fietsers blijven welkom.
Verkeer naar de Evergemsesteenweg
- Gemotoriseerd verkeer komende van Gent dat naar de Evergemsesteenweg wil, moet omrijden via de Brugsevaart, Groenestaatstraat en de Botestraat.
- Gemotoriseerd verkeer komende van Zelzate dat naar de Evergemsesteenweg wil, moet omrijden via het Brico-kruispunt – Zeeschipstraat – Wiedauwkaai – Kapiteinstraat.

Verkeer naar de Spesbroekstraat
Gemotoriseerd verkeer dat in de Spesbroekstraat moet zijn, bereikt die:
- Hetzij via de Zeeschipstraat, die zowel bereikbaar is via het Brico-kruispunt als via de Wiedauwkaai voor de Spesbroekstraat aan de noordoostkant van de spoorlijn
- Hetzij via de Zeeschipstraat – Wiedauwkaai – Kapiteinstraat – Vierweegstraat en Evergemsesteenweg voor het stuk Spesbroekstraat aan de zuidwestkant van de spoorlijn.

